tisdag 22 november 2011

När mardrömmen är själva mardrömmen

Inatt, prick klockan 02.00, vaknade jag och var väldigt, väldigt upprörd. Jag hade drömt att jag blivit anklagad för att ha plankat in på Swing Inn. I drömmen var jag förnedrad över att de trodde att jag skulle kunna göra något så hemskt, så jag skällde ut dem för att deras potatismos var förbannat äckligt. I verkligheten fick jag ångest över att jag blivit så upprörd över att jag blev utslängd från Malmös, i min mening, absolut sunkigaste uteställe. Det är de förlorade 40+arnas Mecka. Där vimlar av tighta, smaklöst förkorta kjolar i alla färger och former. Hårmodet tycks ha fastnad i tidigt 90-tal och killarnas silkesskjortor gör mig illamående.
Med en lättnads suck somnade jag om och vaknade pigg (nåja) och utvilad. Men allra mest vaknade jag glad över att jag faktiskt inte tappat hela mitt sunda förnuft under natten.

1 kommentar:

Maximus sa...

Så jäkla roligt Malin!!! Men bara för upplysa dig så är Möllan malmös sunkigaste plats med en massa kulturwannabees, drängfulla spinkiga killar med otvättade rastaflätor etc..... :-)