söndag 4 december 2011

Fjärde december

Herrejävlar vad mycket jul det har blivit idag. Först Katrinetorps julmarknad med Linda och Hanna i förmiddags. Förövrigt en överskattad sådan, måste jag säga. Det är otroligt hur mycket tid folk lägger ner på att skapa julstjärnor i halm, broderade juldukar och ljusstakar av älghorn... Men, dom sålde även god mat och det var väl mer eller mindre därför vi åkte dit. Sen har jag ägnat hela eftermiddagen åt att baka. Nu är jag så trött på knäck, lussekatter och pepparkakor att jag nog struntar i att äta nåt av det. Knäcken blev förövrigt riktigt äcklig (jag var ju tvungen att smaka...). Lyckades koka den för länge, som vanligt. Precis som det ska vara. Så, nu är det bara snön som saknas. Sen är det Halleluja, Jesusbarn och Stalledrängar för hela slanten.

I kulkalendern denna dag tänker jag vara så lat att jag bara lägger in ett youtube-klipp med Cirkus Kiev, det absolut bästa som någonsin sänts i radio.

Inga kommentarer: